Blogg.
Inbound marketing vil gjøre salgs hverdagen lettere for mange selgere. Mange selgere, om ikke de fleste, er lei av cold-calls. Men hva kan man gjøre for å få flere innkomne leads?
synlighet på nett

Hva er inbound marketing?

Inbound marketing er kort fortalt en tilnærming for å engasjere, påvirke, og tiltrekke målgruppen din slik at de selv får lyst til å ta kontakt med deg. Istedenfor at du maser på de med pushy annonser og tilbud
For å tiltrekke, engasjere og påvirke målgruppen til å ta kontakt, må man gjøre seg interessant for de. Og gi de akkurat det de ønsker, når de trenger deg.
Vi har satt opp noen grunner til at dette bør være endel av deres strategi.

Personas

Hva er det? tenker du kanskje. Personas er en definisjon på din ideelle kjøper. Eller en representant for målgruppen din. Det vil si at du må lage en fiktiv person som beskriver kjøperen din. 

På denne måten har du en ide om hvordan og hva du må fortelle for å treffe denne personen. Du må lage flere personas, med mindre du kun har ett enkelt produkt som er likt for alle i hele verden. Det er lettere å selge til noen få personas enn til hele landet eller verden.

Her er en liste over punkter du må ha med i en persona:
  • Navn
  • Sivilstatus
  • Barn
  • Yrke
  • Interesser
  • Utfordringer
  • Drømmer
  • Søke- og medievaner

Godt innhold er viktig for inbound marketing

Godt og relevant innhold for målgruppen din er avgjørende for om de responderer på det du serverer de. Nå som du har laget en fiktiv ideell kjøper, så er det lettere å vite hva som påvirker de til å ville kontakte deg når behovet dukker opp.
Det vil si at du må gi verdi til målgruppen. La de føle at de får noe av deg. Dette fungerer mye bedre enn en salgsannonse der du nærmest ber på dine knær om at de skal kjøpe . Folk elsker å shoppe, men hater å bli solgt til. Godt innhold er derfor viktig å tenke med annonsering.

Ønsker du å vite mer?

Ring oss eller send oss en mail slik at vi kan ta en prat og avklare ønsker og behov.

Riktig innhold

Innholdet som du produserer må du jevnlig publisere. Det må justeres etter sesong, variasjon og det må være relevant for riktig målgruppe. Inbound marketing skal som nevnt over her, engasjere og påvirke de til å ta en beslutning.

Hva er de opptatt av på vinteren? Hva er de interessert i om sommeren? Dette er spørsmål du må ha svar på når du skal produsere riktig innhold for målgruppen din.
På denne måten hjelper du målgruppen din til å ta en beslutning lettere. Og det er hos deg de skal handle, ikke sant?

Varme leads er en selvfølge med inbound marketing

Sjansen øker for å motta henvendelser, når du begynner å produsere innhold som målgruppen liker. Dette er bedre enn cold calls der de på andre siden kanskje aldri hadde tenkt å kjøpe av deg. Fordi de aldri har hørt om deg.
Salgsorganisasjonen kommer til å trives mye bedre med ferske og varme leads enn en sur mottaker i andre enden.

Enkel call to action

En tydelig oppfordring til handling er en selvfølge. Se for deg selv at du besøker en nettside fordi du trenger for eksempel en rørlegger.
Men på nettsiden er det faktisk ikke synlig og forståelig hvor eller hvordan du kan kontakte rørleggeren.
Og så besøker du en nettside der du med engang ser hvor du kan trykke for å ringe, eller sende inn et skjema. Hvem ville du valgt?
Det er derfor viktig at du gjør det tydelig på siden hvor din potensielle kunde kan trykke for å kontakte deg.

Budsjett for inbound marketing

De fleste bedrifter ønsker å bruke så lite penger som mulig og tjene så mye penger som mulig. Det samme gjelder for annonser. Det er bedre å bruke penger på noen få personer enn å bruke masse penger for å nå ut til alle.
Istedenfor å bruke 50 000,- kr per måned for å treffe alle i markedet, der kun noen få er en potensiell kunde, må du tenke annerledes. Bruker du 10 000,- kr per måned for å treffe de fleste av de som kommer til å kjøpe av deg, er dette en bedre ROAS (Return On Ad Spend)

Hva gjør du videre?

Så her har du fått en liste på hvorfor inbound marketing er en smartere måte å selge til kunder på. Nysalg vil være en drøm fordi du slipper å ringe konstant til kunder som ikke vet om deg, eller har interesse av å kjøpe av deg.

Nå spiller vi ballen over til deg bedriftseier og lar deg tygge litt på mulighetene vi har skrevet om i denne artikkelen. Vi ønsker å hjelpe alle bedrifter, ikke kun de store, rike og etablerte selskapene.

Vi i Bambus Communication hjelper og bistår alle bedrifter med å lykkes med bedre markedsføring. Vi har vært i bransjen i mange år og har dermed den kunnskapen dere kanskje mangler. Selv om vi ikke er store, så har vi tilknyttet oss sterke og gode samarbeidspartnere innen web, SEO, strategi, trykk og grafisk design. Vi er mer personlig enn andre.

Avtal et møte med oss i første omgang slik at vi kan starte en dialog, og bygge en relasjon til et fremtidig langsiktig samarbeid. 

BAMBUS Communication er veldig fleksible på å finne en løsning som passer deres budsjett. Det viktigste er å starte. 

Ta kontakt med en av våre eksperter for å lære mer

Mail: post(a)bacom.no

Telefon: 22 12 00 56

…Få flere varme leads med inbound marketing..

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.
Personvern Preferanser
Når du besøker vår nettside, kan det hende at det lagres informasjon gjennom nettleseren, gjennom et spesifikt tjeneste, vanligvis informasjonskapsler. Her kan du endre dine preferanser. Vennligst husk at ved å blokkere noen typer informasjonskapsler, kan det ha innvirkning på opplevelsen av vår nettside og tjenestene vi tilbyr.