Hvordan sparer dere tid på å leie inn en digital markedsfører?
Hvordan sparer dere penger på å leie inn en digital markedsfører?
Det er ikke til å stikke under en stol at en digital markedsfører koster penger. De beste krever lønn fra 6-700.000,- per år. Det koster med kvalitet. Denne lønnen kan ligge på rundt 58.000,- kr per måned.
Når du leier inn en digital markedsfører kan du enten leie markedsføreren på timebasis, altså X antall timer per uke eller måned, eller en fast kostnad per måned, som er lavere enn en fast lønn til en ansatt.
Eksempel 1;
Eksempel 2;
Kan dette være en substitutt for faste ansettelser av markedsførere i fremtiden?
Vi tenker på ingen måte at innleide markedsførere skal ta plassen til de hyggelige kollegaene, men likevel må en bedriftseier tenke på økonomien.
En innleid digital markedsfører kan likevel tilføre verdi til bedriften din selv om du har en god markedsavdeling. Dette er fordi det er fornuftig og sunt å få et par eksterne øyne til å se på utfordringene som bedriften din kan stå overfor.
Hva om dere ikke har en egen markedsavdeling, trenger dere da en digital markedsfører?
Svaret er veldig ofte ja. En bedriftseier eller daglig leder uten en markedssjef eller markedsfører har da både ansvar for den daglige driften av selskapet, men i tillegg ansvar for annonsering slik at bedriften til enhver tid har gode og riktige henvendelser.
Dette er til sammen 2-3 fulltidsstillinger som en daglig leder må fylle. Konklusjonen av dette er at kvaliteten på det som blir utført vil være lavere. Markedsstrategien blir ikke riktig, utførelsen av annonsering blir ikke god og dermed risikerer du at du misbruker markedsbudsjettet til bedriften din.
Det er viktigere enn noensinne at bedriftsledere tar oppgavene med annonsering mer seriøst enn tidligere. Strenge restriksjoner gjør at man kan oppleve at henvendelser man har sett på som en selvfølge frem til mars 2020, minsker. Da er det et viktig steg å være smartere med hva og hvordan man markedsfører bedriften.
…Du sparer både tid og penger på å leie inn en markedsfører!
Vi i Bambus Communication har jobbet tett med markedssjefer og daglig ledere i mange år, og er veldig åpen for å vokse sammen med bedriften deres.
Avtal et møte med oss, slik at vi kan se på forskjellige løsninger for å leie inn en digital markedsfører.
Synes du ikke, finnes du ikke. Det er den samlede effekten av markedstiltakene, og strategien bak som avgjør om du får oppmerksomhet i markedet, og om du får riktig oppmerksomhet.
Ta kontakt med en av våre eksperter for å lære mer