Hva er personas og hvorfor lager du det?
Hvordan lager man personas?
Når du skal lage personas må du se for deg hvilke typer mennesker som er interessert i å kjøpe av deg. Ta gjerne for deg enn eksisterende kunde.
Finn ut hva som engasjerer de, om de bor på vestkanten eller østkanten, hvilke yrke de har og om de stort sett bruke Google eller andre ting for å finne det de søker etter.
Informasjon som en persona bør inneholde:
-
Navn
-
Sivilstatus
-
Barn
-
Yrke
-
Interesser
-
Utfordringer
-
Drømmer
-
Søke- og medievaner
Eksempel på persona
I tillegg til dette er det smart å finne ut av hvor lang beslutningsprosess Else bruker. Finn ut hva hennes styrker og svakheter er, hva som engasjerer henne og hvem hun er. Målet er å lære seg å kjenne denne kjøperen godt.
Ønsker du å vite mer?
Hvordan skal du finne all informasjonen til personas?
Personas til markedsføring
Få hjelp til å lage personas
Nå spiller vi ballen over til deg bedriftseier og lar deg tygge litt på mulighetene vi har skrevet om i denne artikkelen. Vi ønsker å hjelpe alle bedrifter, ikke kun de store, rike og etablerte selskapene.
Vi i Bambus Communication hjelper og bistår alle bedrifter med å lykkes med bedre markedsføring. Vi har vært i bransjen i mange år og har dermed den kunnskapen dere kanskje mangler. Selv om vi ikke er store, så har vi tilknyttet oss sterke og gode samarbeidspartnere innen web, SEO, strategi, trykk og grafisk design. Vi er mer personlig enn andre.
Avtal et møte med oss i første omgang slik at vi kan starte en dialog, og bygge en relasjon til et fremtidig langsiktig samarbeid.
BAMBUS Communication er veldig fleksible på å finne en løsning som passer deres budsjett. Det viktigste er å starte.
Ta kontakt med en av våre eksperter for å lære mer
…lag en persona på din ideelle kjøper..