Strategi
Målgrupper
Dette må spesifiseres, slik at markedsføringstiltakene som gjøres, blir målrettet og god. Folk har kanskje fått nye vaner de siste 10-11 månedene? Gjør opp noen betraktninger her.
Annonseplan
Annonsering
Annonsering er et “nødvendig onde” for mange. Men det er viktig for å faktisk være synlig ute i markedet. Hvis man går rundt med tanker om at “alle kjenner min bedrift”, kan man være sikker på at konkurrentene kaprer dine kunder med godt og engasjerende innhold.
Annonsering på Facebook og sosiale medier kan være en av de viktigste kanalene for bedriften din. Her får du mulighet til å engasjere målgruppen med det gode innholdet du produserer. Dette kan være alt fra så enkel ting som “tips og triks” til “vedlikeholdstips” til inspirasjon. Et kurs i Facebook annonsering er kanskje en idé for deg eller dine ansatte?
Det viktigste er at du bruker kanalen på en god måte.
De aller fleste kjøp starter med en søk på Google. Over 96% starter søk etter en tjeneste eller produkt i Google. Det er kjedelig om det er konkurrenten som faktisk får de fleste henvendelsene eller kjøpene, kun fordi bedriften ikke annonserer eller synes i søkemotorene.
Søkemotoroptimalisering og Google Ads bør stå på dagsorden. Det er noe som heter “Synes du ikke, finnes du ikke”
Radio
For å treffe, og påvirke målgruppen på best mulig måte trenger man å påvirke sansene våre. Det gjøres ved det visuelle og det audiovisuelle. Det visuelle er alt fra YouTube og TV reklame til grafisk, nettsider og landingssider. Men det audiovisuelle gjøres gjennom radioreklame og faktisk podcast. Sammen er disse to påvirkningsmåtene ekstremt gode. Dra nytte av effekten med å annonsere og ha reklame på radio.
Branding med programmatisk annonsering
Det å til stadighet være synlig på store nyhetskanaler som for eksempel VG eller tv2 med et godt budskap spisset til målgruppen din er effektivt. Det kan gjøres gjennom banner annonsering og programmatisk annonsering. Her definerer du målgruppen og kriteriene dine, for så å vise egne annonser til de. I tillegg kan du vise spesifikke annonser til de som allerede har besøkt nettsiden din.
…det viktigste er å starte..
Web
Når var sist gang bedriften din fornyet nettsiden eller nettbutikken? En nettsiden kan ses på som selve grunnmuren til bedriften. Det er der potensielle kunder gjør seg opp en mening om de ønsker å kontakte deg.
Nettside
En nettside blir aldri ferdig. Derfor bør det være en del av planen å ha en nettside som er skalerbar for det tidspunktet der det er fare for å “vokse ut” av den gamle. En nettside må være brukervennlig og rask. Den skal fungere som en salgsmaskin for bedriften og sørge for at bedriften opplever vekst, tjener penger.
Nettbutikk
Tiden vi er inne i handler stort sett om at folk gjør mye av sine handleturer på nett. Det er alt fra matvarer hos for eksempel Kolonial.no til nye sko på Foot Locker. Men det er fult mulig å selge produkter og tjenester gjennom nettbutikk som ikke handler om disse.
Selger du for eksempel opplevelser og billetter, bør det være en mulighet for kunden å gjennomføre kjøpene på nettsiden.
Plan for 2021
Vi i Bambus Communication hjelper og bistår alle bedrifter med å lykkes med bedre markedsføring. Vi har vært i bransjen i over 10 år og har dermed den kunnskapen dere mangler. Selv om vi ikke er store, så har vi tilknyttet oss sterke og gode samarbeidspartnere innen web, SEO, strategi, trykk og grafisk design.
Så da er vi kommen dit hen at det bør være smart å ha en plan for hvordan bedriften skal gripe fatt i året som kommer. Gripe fatt i hvordan bedriften skal få vekst og økt omsetning. For å få til dette må dere han en markedsplan og strategi for å finne ut hvor dere skal gå og hva dere skal gjøre. Annonsering vil bli så mye mer oversiktlig og bedre på denne måten.
Avtal et møte med oss i første omgang slik at vi kan starte en dialog, og bygge en relasjon til et fremtidig langsiktig samarbeid.
BAMBUS Communication er veldig fleksible på å finne en løsning som passer deres budsjett. Det viktigste er å starte.
Ta kontakt med en av våre eksperter for å lære mer