Blogg.
Å være synlig på nett i krisetider har flere fordeler. Det er viktig å bruke tiden smart. Gjør din bedrift det?
synlighet på nett

Vær synlig på nett i krisetider

Å være synlig på nett i krisetider har flere fordeler.
Å være synlig på nett i krisetider har flere fordeler. Det sies også at det er når det går bra at man må investere og annonsere mer. Men det er likevel viktig å bruke tiden under krisetider godt.
Det er i disse tidene at man må fortsette å kommunisere med målgruppen sin, og fortelle at man fortsatt er tilstede. Ved å legge all annonsering på is kan få konsekvenser fordi målgruppen kan finne på å velge en konkurrent som faktisk er synlig på nett, uansett samfunns situasjon.
Jan Blichfeldt skrev i Kampanje.com at de som vinner, er de som bruker konkurrentens mindre investering til å klatre på folks mentale shoppingliste.
Det er den som utnytter konkurrentens mindre investering som er vinneren.

Hva skal man gjøre for å være synlig på nett?

Netthandel har blomstret nå under pandemien, men dette betyr ikke at andre bedrifter skal sitte på baken og vente på at tidene blir bedre. Det finnes mye man kan gjøre av smarte tiltak for å være synlig for målgruppen.
Hvis man “til vanlig” annonserer med tanke på konvertering og salg, kan man for eksempel bruke tiden på å produsere mye nytt innhold. Man kan vise frem andre sider av bedriften, eller prate om de ansatte og deres hverdag. Dette gjør at man ikke “maser på kundene”, men heller lar målgruppen få innsyn i bedriftens hverdag.
Man har også tid til å lage nye planer og strategier for hvordan man skal angripe markedet og være mer synlig på nett når vi kan begynne å leve som normalt igjen.

Annonsering for å være synlig for målgruppen

Mange bedrifter har lidd stort under pandemien fordi det ikke har kommet inn de oppdragene som en hadde regnet med. Mange har også tenkt og følt at det å bruke penger på annonsering er bortkastet og sløsing av budsjetter. Men det er faktisk viktigere enn noen gang å vise seg frem til kundene og å være synlig på nett. 

Endrede vaner

Mennesker han ha endret handlevaner og adferdsmønster i tiden man brukt på hjemmekontor. Men det betyr ikke at de har sluttet å ha behov for tjenestene eller produktene dine.
MAnnonsering handler ikke alltid om å pushe produkter eller tjenester. Det handler om å påvirke og engasjere målgruppen slik at de den dagen behovet dukker opp, så er det din bedrift de tar kontakt med. Ikke konkurrenten.

Tiltak man kan gjøre for å bli bedre synlig på nett

  • Produsere innhold og poste på nett.
  • Lage videoer av bedriften, ansatte eller tjenestene du tilbyr og legge ut i Sosiale medier.
  • Skrive engasjerende artikler og annonsere mot målgruppen.
  • Skrive tips og råd om produktet eller tjenestene dine og sørg for at målgruppen leser det. “Givers Gain”. Gi litt for å få litt.
  • Poste innlegg i sosiale medier.
  • Engasjere målgruppen og høre hva de ønsker mer av.
  • Finne nye produkter til bedriften.
  • Forhandle bedre avtaler hos leverandører og gi kunder en bedre pris.
  • Lage ny markeds og publiserings plan, som forbedrer tilstedeværelsen på nett.
  • Oppgradere nettsider eller nettbutikk.
  • Meld deg på kurs i Google annonsering.
  • Meld deg på kurs i Facebook annonsering.
  • Ta salgskurs.

…det viktigste er å starte..gjør tiltakene nå for å “redde” fremtiden.

Veien videre for å bruke tiden smart

Vær synlig på nett

I listen over ligger det mye tiltak man kan gjøre og bruke tiden på frem til samfunnet åpner igjen. Det gjelder å ikke ligge på latsiden og vente på at det blir bedre tider. Man må være synlig på nett. Man har både tid og mulighet til å gjøre de forberedelsene man trenger for å være klar når tidene blir bedre.

Det er den som utnytter konkurrentens mindre investering som er vinneren.

Vi i Bambus Communication hjelper og bistår alle bedrifter med å lykkes med bedre markedsføring. Vi har vært i bransjen i over 10 år og har dermed den kunnskapen dere kanskje mangler. Selv om vi ikke er store, så har vi tilknyttet oss sterke og gode samarbeidspartnere innen web, SEO, strategi, trykk og grafisk design. Vi er mer personlig enn andre.

Ta kontakt med Bambus for å høre hvordan vi kan forberede dere på å være klar til åpning igjen og gjøre 2021 til et super-år.

Avtal et møte med oss i første omgang slik at vi kan starte en dialog, og bygge en relasjon til et fremtidig langsiktig samarbeid. 

BAMBUS Communication er veldig fleksible på å finne en løsning som passer deres budsjett. Det viktigste er å starte. 

Ta kontakt med en av våre eksperter for å lære mer

Mail: post(a)bacom.no

Telefon: 22 12 00 56

Fyll ut skjema, så ringer vi deg

[ninja_form id=”13″]

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.
Personvern Preferanser
Når du besøker vår nettside, kan det hende at det lagres informasjon gjennom nettleseren, gjennom et spesifikt tjeneste, vanligvis informasjonskapsler. Her kan du endre dine preferanser. Vennligst husk at ved å blokkere noen typer informasjonskapsler, kan det ha innvirkning på opplevelsen av vår nettside og tjenestene vi tilbyr.